Ballet

Schibsted 2012 Heftet

Karen skal på ball for første gang i sitt liv, og det er ikke fritt for at hun gruer seg. Ballet blir langt fra slik hun hadde forestilt seg - det blir mye verre. - Hva gjør du her helt alene? Den eldre herren sto så tett inntil henne at hun kunne kjenne den sure lukten av pusten hans. Han hadde på seg en flott uniform med masser av gullknapper, noe som tydet på at han måtte være en viktig person. - Slipp meg, din ... din ... - For en yndig skapning du er, snøvlet han. - Hva med et kyss? Karen så med skrekk at han spisset leppene og lente seg mot henne. Herregud, hvordan skulle hun komme seg unna dette? Constanse har fått skipsleilighet til København, men vil hun klare å komme seg om bord? Madam Nilsens hjelpere har fulgt etter henne til Sigris hus og venter bare på en anledning til å fakke henne på nytt.

Forlag Schibsted

Serie Skjebnesøstre (7)

Genre Romantikk Historisk litteratur

Omtalt tid 1750-1799

Omtalt sted Oslo

Hovedpersonene Karen og Constanse befinner seg både i farefulle og spennende situasjoner, men historien holder seg likevel på siden av en grense. Det skjer grusomme ting med dem, men de klarer seg. Og selv om de er vågale og modige så blir de ikke overfalt bak hvert hjørne, vel … ikke bak hvert … De må ikke gjennomgå mer enn det situasjonen tilsier at blir konsekvensen av hva de gjør og de beholdes som sterke og dyktige kvinner.
Hele min omtale finner du på bloggen min Betraktninger

En romanserie fra 1793. To jenter fra hvert sitt samfunnslag bytter plass. Den ene for kjærlighetens skyld, den andre for eventyrets skyld. Det blir ikke helt som de hadde tenkt seg.
Serien er også tilgjengelig som e-bok på Digitalbok.no og iBooks.

• "Jomfrusalget" av Natalie Normann
  • "Svart samvittighet" av Natalie Normann