Jomfrusalget

Schibsted 2012 Heftet

Madam Nilsen arrangerer en auksjon med unge piker der Constanse er den store attraksjonen. Hun blir plassert på et podium i et rom fullt av lystne menn. Hun er sikker på at hun er fortapt, at det ikke finnes noen vei ut av dette marerittet. Stemmer fra mennene bølget mot henne. - For et syn! - Vel verdt en auksjon! - Madammen har overgått seg selv! Constanse svelget gråten. Hun aktet ikke å la disse ... disse dyrene se henne med tårer i ansiktet! Hun rettet nakken og stirret de lystne mennene i øynene. Hun skulle huske hvert ansikt! Karen vil for enhver pris finne Constanse og begir seg alene til Pipervika på nattestid. Plutselig skjærer et kvinneskrik igjennom luften. Hva er det som skjer?

Forlag Schibsted

Serie Skjebnesøstre (6)

Genre Romantikk Historisk litteratur

Omtalt tid 1750-1799

Omtalt sted Oslo

Hun ble stående som fastfrosset og lytte. Det var lyder overalt! Knirking i hus, en hund som bjeffet, vinden rundt hushjørnet – men det kom ikke flere skrik.
Karen hadde hjertet i halsen. Hun var så stiv i kroppen at det verket i leddene. Hva om drapsmannen lusket rundt her nå – på leting etter et nytt offer?

En romanserie fra 1793. To jenter fra hvert sitt samfunnslag bytter plass. Den ene for kjærlighetens skyld, den andre for eventyrets skyld. Det blir ikke helt som de hadde tenkt seg.
Serien er også tilgjengelig som e-bok på Digitalbok.no og iBooks.

• "Tatt til fange" av Natalie Normann
  • "Drømmer og løgner" av Natalie Normann