Annabelle

av (forfatter) og Dorthe E. Erichsen (oversetter).

Gyldendal 2018 Innbundet

Alle småbyer har en hemmelighet.
En varm sommernatt forsvinner sytten år gamle Annabelle fra småbyen Gullspång. Foreldrene hennes er fra seg av uro, og politiet står uten spor.
Politietterforsker Charlie Lager sendes til Gullspång sammen med en kollega for å bistå det lokale politiet. Hun er etterforsker ved Politiets nasjonale operative avdeling, er dyktig i yrket sitt, og har funnet en ro i arbeidsoppgavene sine, de beroliger hennes kaotiske indre.
Hun vegrer seg for å reise, men gjør som alltid, hun følger ordre fra sin sjef. For Charlie blir dette en reise tilbake til fortiden. Hun tvinges til å forholde seg til den lille småbyen hun selv forlot da hun var fjorten år. En fortid og en barndom som hun har gjort alt for å legge bak seg. En småby der valgmulighetene var få, og med en mor som var alkoholisert og syk. Alt hun drømte om, var å komme seg bort.
Når hun etterforsker sannheten om hvem Annabelle var og hvorfor hun forsvant, gjør Charlie skremmende oppdagelser om sin egen bakgrunn, og hun tvinges til å konfrontere sitt verste minne; den gangen hun lot et annet menneske dø.
Annabelle er Lina Bengtsdotters første bok.

ISBN13 9788205507005

EAN 9788205507005