Alvekrigen

av (forfatter) og Laila Irene Dahl (oversetter).

Damm 2003 Innbundet

Henry er en vanlig gutt som liker å gå på besøk til gamle herr Fogarty av og til, selv om han kan være temmelig gretten ibalnt. Pyrgus Malvae er en alv. Nå står alveriket på randen av krig. En eldgammel konflikt mellom dagalvene og nattalvene har blusset opp, og noen av nattalvenes mørkeste vesener er ute etter å ta livet av Pyrgus. Han flykter til menneskenes verden gjennom en portal som forbinder de to verdenene. Der treffer han Henry og herr Fogarty. De to gjør alt de kan for å hjelpe sin nye venn - de går til og med gjennom portalen over til Alveriket, men bare én av dem kommer tilbake.

Henry tror han bare redder en sommerfugl fra å bli spist av katten til herr Fogarty. Men han redder faktisk livet til en alveprins i eksil. En prins som må tilbake til sitt eget land for å hindre et truende angrep på Natt-alvene. Men tiden arbeider mot Pyrgus Mulvae, og snart er han avhengig av Henry og herr Fogarty, ikke bare for å komme hjem, men også mysteriet som omgir eksiltilværelsen hans.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2003

Genre Fantastisk litteratur

• "Pirater! - de sanne og bemerkelsesverdige opplevelsene til de kvinnelige piratene Minerva Sharpe og Nancy Kington" av Celia Rees
  • "Tidstunnelen" av Susan Price
  • "Heksedatter" av Celia Rees