Aldri tilgi

en Kajsa Coren-krim

Aschehoug 2019 Innbundet

Før den nye justisministeren skal gå på Stortingets talerstol for første gang, mottar han en tekstmelding fra en som kaller seg Hevneren. I Kanal 4 blir en profilert sjef beskyldt for seksuelle overgrep, like etter mottar også han en trusselmelding.

Samtidig blir det funnet en død mann på en forfallen gård i Asker. Under arbeidet med å identifisere mannen, oppdager politiet en torturinnretning som nylig har vært i bruk på låven. Hvem er den døde mannen? Og hvem stammer blodet på låven fra?

Journalisten Kajsa Coren arbeider med en TV-dokumentar om #Metoo i Norge. Alt tar en uventet vending da politiet får en forsvinningssak å oppklare, og Kajsa oppdager en sammenheng mellom den, justisministeren og den døde på gården.

ISBN13 9788203364792

EAN 9788203364792

Genre Krim

Denne var "page turner".. Og jeg syns forfatteren skriver bedre og bedre. I denne boken skriver Teige om aktuelle "Mee too" og Kajsa som roter seg inn i Karstens sak som vanlig. Jeg syns også dette med Kajsas sykdom og bivirkning er en fin detalje.. Jeg anbefaller denne boken.

Tok litt tid før jeg kom inn i denne, men det kan skyldes at jeg nettopp hadde lest en annen bok som var helt annerledes altså.

Bøker lest i 2019

• "Mandela-effekten - Selma Falcks tredje store sak" av Anne Holt