Ingen lesedato
Ingen favoritt
Ingen terningkast
Ingen omtale
Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka har tre deler. Den første handler om lesestimulering. Den andre delen introduserer tekstanalytiske metoder for å beskrive og forstå tekster i hovedsjangrene epikk, dramatikk og lyrikk. Tredje delen drøfter betydningen det å lese skjønnlitteratur kan ha for å utvikle empati. Boka er skrevet for lærerstudenter, lærere, litteraturformidlere og andre som vil styrke sin litterære lesekompetanse. Boka er en fortsettelse av Litteraturundervisning : teori og praksis (2001) og bygger på tekstorienterte lesemåter. Med litteraturliste og register.
Omtale fra forlaget
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2005
Format Heftet
ISBN13 9788215006154
EAN 9788215006154
Språk Bokmål
Sider 218
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verketHar begynt å legge merke til alle bøker med ordene "kunsten å ..." i tittelen og har oppdaget at det er forbløffende mange av dem, så derfor samler jeg dem i ei lita lista! Bare på gøy. Mp også innrømme at jeg har til gode å lese de fleste av disse