Ingen lesedato
Ingen favoritt
Ingen terningkast
Ingen omtale
Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken presenterer utvalgt teori og forskning som er aktuell for skolebibliotek i grunnskolen og i videregående opplæring. Formålet med boken er å løfte fram skolebiblioteket som læringsarena og del av skolens pedagogiske virksomhet. Boken presenterer erfaringer fra praksis som er tatt med både som eksempler og som forslag. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Hva er skolebibliotekets rolle og oppgaver? I denne boka introduseres utvalgt teori og forskning som er aktuell for skolebibliotek i grunnskolen og i videregående opplæring. Grunnsynet i boka er at skolebiblioteket først og fremst er en læringsarena og en del av skolens pedagogiske virksomhet. Skolebiblioteket kan tilføre skolens læringsmiljø rammer for læring som både er et alternativ og et supplement til tradisjonell klasseromsundervisning og ensidig bruk av læreverk, og det har et læringspotensial som med fordel kan utnyttes bedre enn det som er tilfelle i dag. Erfaringer fra praksisfeltet er tatt med både som eksempler og forslag. Målet er hele tiden å sette elevenes læring i sentrum.
Forlag Biblioteksentralen
Utgivelsesår 2008
Format Heftet
ISBN13 9788270223268
EAN 9788270223268
Språk Bokmål
Sider 227
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verketHer kommer jeg til å samle bøker som jeg har lest og som jeg skal lese, og som (som jeg tror) er relevante for skolebibliotekarbeidet. Lista skal fungere som en referanseliste/huskeliste og forhåpentligvis gjøre mitt fundament som skolebibliotekar enda mer solid.
Boktips mottas med takknemmelighet!