Vokterens forbannelse

av (forfatter), David Wyatt (illustratør) og Morten Hansen (gjendikter).

Aschehoug 2011 Innbundet

Thomas er lærling hos skrømtvokteren som beskytter folk mot mørkets makter. Nå trues grevskapet av illmaren som skjuler seg under katedralen Priestown. I samme by befinner også støttespilleren for inkvisitoren seg. Han mener at vokteren bør brennes bålet. Det blir opp til Thomas å beseire illmaren - og redde mesteren sin fra flammene.

Ny bok i den populære Spook's-serien som begynte med "Heksenes hevn". Dypt nede i katedralens katakomber lurer en skikkelse som vokteren aldri har klart å bekjempe, en skikkelse så djevelsk at hele Grevskapet er i fare. Nå er det opp til Tom å ta opp kampen mot ondskapen. Men det viser seg snart at han har flere, usynlige fiender som er ute etter ham. Hvem skal han stole på?

Utgivelsesår 2011

ISBN13 9788203253911

EAN 9788203253911

Serie Den siste lærling (2)

Genre Grøssere Fantasy

Dette er ei liste over bøker som finst fleire av i same serie :) Gjer som meg og les den første. Du finn fort ut om dette er noko for deg. Har nett gått gjennom bokkilden.no for å finne ut om det er komt nokre nye i desse seriane. Men nokon er med for å gi info om desse bøkene som er verdt å lese :) Dette er ein peikepinn på kva eg les for tida. Må ordne ny ønskelåneliste til biblioteket her skjønner eg :) Må innrømme at nokon er bedre enn andre, men ramser dei opp likevel så kan du få ditt eige synstpunkt og nokon er på veg til å bli lest her heime :)

BARE bøker fra den siste lærling

• "Vokterens hemmelighet" av Joseph Delaney
  • "Vokterens offer" av Joseph Delaney