Vi var en gang

Vigmostad & Bjørke 2019 Innbundet

Galgenhumoristisk og nært om tapt vennskap og tenåringskriser.

Møt Saga. Moren har stukket av med en greker, og faren humper rundt i stua med amputert ben og sliter med å betale regningene. Kanskje ikke rart at Saga trives bedre sammen med kyrne hun passer, enn hjemme.

Møt Sofie. Moren er mer interessert i dyre klær og velplei- de negler enn i hvordan Sofie egentlig har det, i hvert fall så lenge Sofie gjør leksene sine og får gode nok karakterer til å komme inn på medisin. For det synes moren hun skal.

En gang var de Tuppen og Lillemor, rabarbra og sukker, to jordbær på et strå, Thelma og Louise. Det var dem mot resten. Nå er alt annerledes.

Vi var en gang er historien om sorgen over å ha mistet sin beste venninne, om hvor vanskelig det er å finne tilbake til det som en gang var - og om nyfødte kalver, røde gensere, kjipe gutter og evigvarende naturfagsoppgaver.

Monika Steinholm (f. 1983) har utgitt sju bøker for barn og ungdom, og når hun ikke skriver, jobber hun i Ark bokhandel. Hun har en toårig forfatterutdanning fra Universitetet i Tromsø og ble nominert til både Uprisen og NBUs Trollkrittet for debutboka Fuck verden. Hun vokste opp på Kvaløya og bor nå i Tromsø.

Forlag Vigmostad & Bjørke

ISBN13 9788241950148

EAN 9788241950148

Monika skriver vakkert og sårt og nært om vennskap og lojalitet. Varm og ekte lesning!

• "Nørd" av Mina Lystad
  • "Dette er ikke oss - roman" av Neda Alaei