Vestlandets historie. Bd. 3

kultur

av (redaktør), Ottar Grepstad (redaktør), Arnvid Lillehammer (redaktør) og Anna Elisa Tryti (redaktør).

Vigmostad Bjørke 2006 Innbundet

Dette bindet om kultur handlar om den varierte og rike kulturutviklinga på Vestlandet. Det tek for seg religionen frå åsatru til kristendom og kyrkje i mellomalderen, og religiøse forhold i tida etter reformasjonen, spesielt lekmannsrørsla og religiøse vekkingar. Andre hovudtema er språkutvikling og litteratur, saman med Vestlandet som motiv i biletkunsten, og utviklinga av musikk og scenekunst. Har litteraturliste og namne- og stikkordregister.

VESTLANDETS HISTORIE er den første verkelege landsdelshistoria som blir gitt ut i Noreg. I tre bind tek verket for seg samanbindande tilhøve og samhandling i landsdelen gjennom tidene, men òg motkrefter i form av lokale ulikskapar og spenningar. Vestlandet blir sett både innanfrå og utanfrå - i forhold til resten av landet og ei større omverd. Det tredje bindet, KULTUR, handlar om den mangslungne og rike kulturutviklinga på Vestlandet frå trusskiftet i mellomalderen til i dag. Opningskapitlet ser vestnorsk identitet i eit historisk perspektiv. Den vidare framstillinga går inn på kristendom og kyrkje i mellomalderen og religiøse forhold i etterreformatorisk tid, særleg lekmannsrørsle og religiøse vekkingar. Det blir gitt eigne oversyn over språkutvikling og litteratur, Vestlandet som motiv i biletkunsten, og utviklinga av musikk og scenekunst. Ein epilog samlar trådane i bindet og heile trebindsverket. Alle bestillinger av verket via nettbutikken leveres portofritt!

Forlag Vigmostad Bjørke

• "Vestlandets historie. Bd. 1 - natur og næring" av Knut Helle
  • "Jorden skal gråte - USAs historie med indianernes øyne" av James Wilson
  • "Historien om Europa - 1900-1945" av Karsten Alnæs
  • "Historien om Europa - 1800-1900" av Karsten Alnæs
  • "Alt det som lå meg på hjertet - flere mjuke pakker under treet" av Levi Henriksen
  • "Historien om Europa - 1600-1800" av Karsten Alnæs
  • "Historien om Norge - Bd. 4" av Karsten Alnæs