Verdens beste pappa

hakkespettbok for småbarnsfedre

av (forfatter) og Lars Fiske (illustratør).

Kagge 2007 Heftet

Forfatteren forklarer på en humoristisk måte hvordan du som førstegangsfar skal gå frem, fra unnfangelsen, via graviditet og fødsel til du kan plante det første lyset på nykommerenes bursdagskake. Boken inneholder faktastoff om fosterets utvikling, fødsel, barnestell, utstyr og samvær. Har henvisninger til internettsider, litteraturliste og stikkordregister.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2007

Artig, med flere gode tips. Flere deler i boka er lagt opp som en brukermanual eller som enkle lister. Den er ikke moraliserende, en del av disse bøkene hevder at hvis ting ikke gjøres på den måten boken anbefaler er du en dårlig far/mor, men det gjør ikke denne boken og det er befriende. Bortsett fra at den forutsetter at alle menn liker fotball, var det en fin bok.

• "Pappa for første gang" av Finn Bjelke
  • "Mamma for første gang" av Gro Nylander
  • "Foreldremagi - syv enkle steg for å lykkes med oppdragelsen" av Hedvig Montgomery
  • "Den frosne kvinnen - roman" av Jon Michelet
  • "Factfulness - ti knep som hjelper deg å forstå verden" av Hans Rosling