Velkommen til dyrehagen

Gyldendal 2019 Innbundet

Originalt og berørende om å sette liv til verden

Lisa skulle aldri bli noens mor. Da hun plutselig ville det likevel, kjentes det som et biologisk bakholdsangrep. Nå står hun her, med en ugjenkjennelig kropp, en frykt og en kjærlighet som krever et nytt språk. Med samboer og barn og baby, det foreløpige sluttpunktet på over tre milliarder års evolusjon.
Velkommen til dyrehagen er en fortelling om mennesker og andre dyr. Om mødre, døtre og venninner, symbiose og fortvilelse. Det er en roman om alle tings begynnelse, og om den totale forvandlingen det innebærer å sette liv til verden.
Dette sier anmelderne:
«Treffer tusen spikere på hodet ... en skarp, morsom og usedvanlig velskrevet debut»Shania Fevang Mathai, NRK
«Tidvis praktfull prosa som inkluderer både dyr, innbilte katastrofer, barn som legger igjen lys i andres ansikter og flere svært presise følelser og beskrivelser for oss som har vært gjennom det før»Vidar Kvalshaug, Bok365
«Den er god, og en svært fin debut. Den som venter en a-til-å-fortelling om mor-far-barn, blir kanskje skuffet. Men den som er klar for å tenke høyt eller innenat om selveste Livet, kan trygt velge denne romanen.»Gerd Elin Stava Sandve, Dagsavisen

ISBN13 9788205527966

EAN 9788205527966