Varmelager fem

av (forfatter) og Tore Renberg (illustratør).

Tiden 2001 Heftet

Dette er en billedbok for voksne som består av Tore Renbergs egne kollasjer og blyanttegninger. Kollasjene er absurde, lekende og morsomme.

En absurd og morsom billedbok for voksne. Varmelager fem er en billedbok for voksne som består av Tore Renbergs egne kollasjer og blyanttegninger. Kollasjene er absurde, lekende og morsomme. Dette er ikke en bok for folk som synes Harald Eia er umoden, at man ikke kan spøke med Dalai Lama eller at Pulp Fiction var ganske trist. Bildene viser en ny side ved multikunstneren Renberg, og framfor alt er det humoren hans som virkelig får fritt spillerom i billedboka. Likevel vil leserne hans kjenne igjen mange av temaene og stilen fra forfatterskapet forøvrig, og også alvoret og varmen som ligger bak spøken. Tegningene med Tore Renbergs skrå blikk på verden gikk som ukentlige serier i Stavanger Aftenblad, Bergens Tidende og Adresseavisen i 2001.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2001

det er noen der ute som er glad i deg

• "Sinus i blinde - en kjærlighetsfortelling" av Tore Renberg
  • "Alt for Egil - manuskript" av Tore Renberg
  • "Sinus i Sinus - en kjærlighetsfortelling om Sinus og Marianne" av Tore Renberg
  • "Mamma, pappa, barn - prosa" av Tore Renberg
  • "Trillefolket - hva hendte med Kjartan?" av Tore Renberg
  • "Hando. Kjendo - søndag" av Tore Renberg
  • "En god tid - erindringer fra fremtiden" av Tore Renberg
  • "Renselse - romanen om Jakob Malde den ved Gud evig forbundne for verden alltid tapte, sett, elsket, aktet" av Tore Renberg
  • "Matriarkat - roman" av Tore Renberg
  • "Trass - fortelling" av Jonny Halberg