Usynlige traumer

fanget av følelser

Flux 2020 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Denne boken er bygget på nyere forskning innen traumefeltet. Hilde Eeg Foss, selv pasient i psykisk helsevesen, tar opp det hun kaller usynlige traumer, og forklarer det som grunnleggende utrygghet som kan utvikles gjennom barnets tilknytningsmønster, uten at årsaken nødvendigvis er knyttet til konkrete, fysiske opplevelser eller overgrep.

Boken tar for seg hva som skjer i en traumatisert kropp, kombinert med forfatterens erfaringer og verktøy fra Modum Bad. Hun forklarer på en lettfattelig måte hvorfor disse verktøyene er virksomme, og viser hvordan du selv kan bruke dem for å få bedre livskvalitet.

Forlag Flux

Superb innføring i hvordan leve med traumer, og hvordan de styrer, og former oss

• "Kroppen holder regnskap - hjerne, kropp og sinn i behandlingen av traumer" av Bessel A. Van der Kolk
  • "Å løfte og bli løftet - ta vare på gnisten i deg selv og andre" av Bjørk Matheasdatter
  • "Klok på følelser - det følelsene prøver å fortelle deg" av Jan Reidar Stiegler
  • "Kart over ensomheten - om vår ustoppelige trang til fellesskap og hva som driver oss fra hverandre" av Hilde Østby
  • "Tenk enkelt - få mer av det som betyr mest" av Carina Poulsen
  • "Frakoblet - de egentlige årsakene til depresjon - og de overraskende løsningene" av Johann Hari
  • "Kaféen ved verdens ende - en fortelling om meningen med livet" av John Strelecky
  • "Ikke slipp - dikt" av Trygve Skaug
  • "Sunn tarm, klart hode - hvordan gode tarmbakterier beskytter og reparerer hjernen din" av David Perlmutter
  • "Alene naken - hvorfor er vi redd for å være oss selv?" av Tormod Huseby
  • "Sinnapsykologen - roman" av Synne Sun Løes