Ulvetiden

krig og samarbeid

Gyldendal 1990 Innbundet

I Ulvetiden fører forfatteren videre sin beretning om Norge under krigen - fra aprildagene til høsten 1940. Sentralt står kontrasten og konflikten mellom dem som kjempet og dem som ville samarbeide med tyskerne, mellom regjeringen på den ene side og Administrasjonsrådet på den annen side.

Utgivelsesår 1990

ISBN13 9788205184374

EAN 9788205184374

Omtalt tid 1939-1945

Omtalt sted Norge

• "Mot stupet - Norge inn i krigen" av Kjell Fjørtoft
  • "Profitørene - de ukjente landssvikerne" av Ola Karlsen
  • "Oppgjøret som ikke tok slutt" av Kjell Fjørtoft
  • "Gestapos hemmelige terrorplan - operasjon Blumenpflücken" av Christopher Hals Gylseth
  • "Hitlers vikinger - historien om de nordiske Waffen-SS-enhetene" av Jonathan Trigg
  • "Hitlers norske hjelpere" av Nina Drolsum Kroglund
  • "Den mislykkede spionen - fortellingen om kunstneren, journalisten og landssvikeren Alfred Hagn" av Nikolai Brandal
  • "Over grensen? - Hjemmefrontens likvidasjoner under den tyske okkupasjonen av Norge 1940-1945" av Arnfinn Moland
  • "Norske krigsprofitører - nazi-Tysklands velvillige medløpere" av Anette H. Storeide
  • "Rød August - den virkelige historien om partisanenes skjebne" av Alf R. Jacobsen
  • "Norske offiserer i Waffen-SS" av Geir Brenden
  • "Skjebnehøst - Nord-Norge 1944" av Alf R. Jacobsen