Trollspeilet

Aschehoug 2005 Heftet

Kristin Bye, fjernsynsreporter i nyhetssendingen "24 timer", får tilsendt noen grufulle amatørvideoer. Avsenderen er en mann som forfølger og kidnapper fremmede kvinner, for så å filme når han dreper dem. Motvillig blir hun TV-kanalens frontfigur i hele Norges jakt på videofotografen som tilber henne. Mens politiet og mediene forsøker å sirkle inn morderen, bruker "24 timer" bildene for hva de er verdt. Dette er den første boka om Kristin Bye.

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788203189760

EAN 9788203189760

Serie Aschehoug krim

Genre Thriller

Andre boken jeg leser om Kristin Bye, men dette er egentlig den foerste. En massemorder er loes og er etter Kristin. En topp spennende, meget godt skrevet thriller av en norsk forfatter i toppklasse. Om det er Bjoern Beltoe eller Kristin Bye, boekene maa leses av alle som liker gode forfattere. En soleklar 5, som nesten tippet opp til en sekser.

Ikke det at hun trodde noen ventet på henne eller at det fantes noe farlig, det var mer en udefinerbar frykt for mørket som var så stort at det strakte seg langt opp i verdensrommet.

En skoleklasse på ekskursjon fant den døde piken flytende i vannskorpen.

• "Skyggelandet" av Tom Egeland
  • "Åndebrettet - thriller" av Tom Egeland