To uker på vei

av (forfatter) og Aleksander Melli (oversetter).

Vega forlag 2014 Heftet

Tenk om alt du lengtet etter og drømte om, sto og falt på to uker?
I Brighton har Lou nettopp fått vite at tiden er i ferd med å renne fra henne hvis hun ønsker å bli mor. Hun kan ikke forestille seg en fremtid uten barn, men partneren hennes er ikke klar for å etablere seg. Lou må ta en vanskelig beslutning, en fremtid med kjæresten, eller få oppfylt drømmen om å bli mamma?
Samtidig, i Yorkshire, lengter Cath etter å stifte familie med mannen sin, Rich. Ingenting vil glede ham mer enn et barn, men Cath har vært gjennom en tøff runde med kreftbehandling og kan ikke bli gravid uten eggdonasjon fra en annen kvinne.To kvinner som aldri har møtt hverandre, er i ferd med å bli knyttet sammen for livet - i drømmen om et barn.

Forlag Vega forlag

Utgivelsesår 2014

For meg blir dette en bok som vil belyse forskjellige årsaker til ufrivillig barnløshet og veien mot å forhåpentligvis få et barn. Et fint tema da ikke alle som ønsker seg barn faktisk kan få det. Jeg tok meg selv i å lese "bare ett kapittel til" mot slutten da jeg var spent på hva som skjedde.
Samtidig synes jeg at beskrivelsene til tider blir litt overfladiske, så jeg får ikke den inderlige og hjerteskjærende følelsen en slik bok kunne ha gitt.
Terningkast 4.

• "Ikke bare oss to" av Fionnuala Kearney