Barndomshjemmet

av (forfatter) og Åse Feiring Cave (oversetter).

Cappelen Damm 2015 Heftet

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788202475680

EAN 9788202475680

Serie Drama

Jeg hadde noen forventninger til boka, men fant den rett og slett dønn kjedelig tvers igjennom. Dårlig historie, altfor mye leting etter påskeegg og altfor mange hopp i tid og personer.

Rot fra ende til annen. Altfor mye hopping i tid, og nesten klin umulig å huske hva som har skjedd i de forskjellige tidsepokene. En total skuffelse som får terningkast 2 ene og alene fordi jeg føler jeg blir kjent med mammaen i boka, en spennende person. Uten henne ville det blitt terningkast 1.

Helt ok underholdningsbok, men noen veldig god historie synes jeg ikke det er. Språket er ok, men det hele blir litt "enkelt", og etter hvert synes jeg boka dessverre ble litt kjedelig og rar. Det bygget seg opp til noe spenning tidlig i boka, men jeg synes dessverre ikke forfatteren har klart å holde på denne spenningen særlig lenge, og karakterene ble etter hvert lite troverdige.

Denne boka leste jeg ut på kun et par dager. Språket er så som så, men historien om den dysfunksjonelle Bird-familien er likevel såpass underholdende og fin at det bare må bli terningkast fem!

Familien Bird er fargerik og annerledes. Barndommen er full av vidunderlige påfunn fra Lorelei, den mest fargerike av dem alle; moren i huset. De fire barna elsker livet i det eklektiske huset, og den fantastiske hagen, som hver påske er full av påskeegg. Den siste påsken de feirer sammen, inntreffer en tragedie som skal hjemsøke alle i årevis framover. Familien splittes, og ingenting blir som før.

Så kommer dagen da de alle må tilbake til barndomshjemmet, og det er på tide å se frykten i hvitøyet. De må simpelthen snakke sammen om det som skjedde den påsken, for om mulig å kunne komme seg videre i livet.

Medrivende og interessant historie om en familie utenom det vanlige.

Hvis kona mi fikk det som hun ønsket, ville lommene hennes vært fulle av biter fra hver eneste ting i verden.

Bøker som ligner bøkene til JoJo Moyes. Stikkord: Lettlest, sårt og vakkert, romantisk, fargerike karakterer. Tankevekkende og underholdene.

Merk: Forfatterne på lista har ofte flere bøker som kan ligne.

Bøker som får meg til å le, gråte, føle sinne..ja rett og slett få kjenne på hele følelsesregisteret!! Noen er basert på historier fra virkeligheten, noen ikke. Men for meg er kjernen i en god bok at den vekker sterke følelser i meg, og er så god at det er vanskelig å legge den fra seg.

Jeg gjentar suksessen fra i fjor, og setter meg som mål å lese 52 bøker i løpet av 2015. Hver fullførte bok legges fortløpende til listen. Har du en bok å anbefale, eller et lignende prosjekt, må du gjerne legge igjen som en kommentar :)

lest 2015

Bøker jeg har lest i 2018