Tiden er ilden vi brenner i

Kolon 2018 E-bok

Camilla og datteren Emma ferierer på Algarvekysten i Portugal og prøver å gli inn blant turistene. Datteren plages av traumer etter en ulykke og moren sliter med søvnproblemer. Faren og eksmannen Martin blir stadig mer pågående og truer med å komme og hente dem. Selv om de bare vil være i fred, føler Camilla seg mistenkeliggjort, av Martin, av hotellpersonalet og av andre turister. Når en mann plutselig følger etter dem en kveld, forlater de hotellet og reiser videre mens en varslet hetebølge er på vei.

«Tiden er ilden vi brenner i» er en psykologisk thriller og en følsom fluktroman, en intens historie om kjærlighet, omsorg og trusler fra fortiden.

Forlag Kolon

ISBN13 9788205516519

EAN 9788205516519

Omtalt sted Portugal

En kvinne mister sitt ufødte barn i en bilulykke og strever med å få livet på rett kjøl. Eller, hun strever ikke. Hun gjør ingenting. Traumatisert og i sorg dveler hun ved ulykken, skjebnen og alt som ikke ble som de skulle. Samlivet rakner og datteren på tretten år er alt hun har og lever for.

Thomas Marco Blatt har skrevet en intens fluktroman med et sårt utgangspunkt. Det er nærliggende å tro at moren er mentalt ustabil, preget av traumer hun ikke evner eller ønsker gi slipp på. I all sin uhyggelighet tegner det samtidig et rørende bilde på sorg og morskjærlighet. - Og dette noe allmenne vi alle kan kjenne oss igjen i: Hvordan vi klamrer oss til tiden vi er i, ikke våger gi slipp på det som en gang var, i frykt for at noe eller noen skal forlate oss.

(Sakset fra min bokblogg: Ellikkens bokhylle)

• "Jeg vet meg et land" av Victoria Bø
  • "En spøkelseshistorie - roman" av Geir Pollen
  • "Bare de levende trenger å bli husket - roman" av Hilde Lindset
  • "Dagen før halv tre - roman" av Per Schreiner
  • "Frokost på stupet - roman" av Vibeke Løkkeberg
  • "Sjøen om vinteren - roman" av Sivert N. Nesbø
  • "Det er vakrest når det skumrer - roman" av Camilla Bøksle
  • "Vera" av Anne Swärd
  • "Om vi heftes underveis - krigsseilerne og deres familier" av Kristine Storli Henningsen
  • "Mørke dyr - roman" av Janne-Camilla Lyster
  • "Stemmer fra Israel - prosa" av Finn Iunker