The black dahlia

Arrow 2006 Heftet

Los Angeles, 1940-tallet. Politimennene og bestevennene Bucky Bleichert og Lee Blanchard blir satt til å etterforske drapet på Betty Short, i byens lysskye kretser bedre kjent som den "Den sorte georgine". Under etterforskningen tilspisses forholdet mellom Bucky og Lee, på grunn av kvinnen de begge elsker; Kay Lake. Etter hvert blir Bucky kjent med Madeleine, men samtidig som de innleder et forhold, forsvinner Lee. Dette er den første romanen i Los Angeles-kvartetten, og den er filmatisert.

Forlag Arrow

Utgivelsesår 2006