Stigs bok om kreativitet

Schibsted 2002 Innbundet

Boka er ei praktisk bok som gir deg kunnskap om hvordan du utvikler din kreative evner. Den formidler konkrete eksempler, små historier, øvelser, tips og kreative verktøy for å inspirere deg som leser til å se verden på nye måter og bli mer kreativ. Har litteraturliste.

Alle kan lære å være kreative. Vår tids store utfordring er å se muligheter der andre ser begrensninger! Stigs bok om kreativitet er boken for deg som ønsker å utvikle dine kreative sider. Boken forteller hva kreativitet er, hva som hemmer og hva som fremmer denne, og hvordan man går fra å være kreativ til å bli innovativ. Kreativitet er ikke en egenskap noen få mennesker besitter, den må trenes opp. Nysgjerrighet, hardt arbeid, vilje, lekenhet, mot og risiko er alle viktige drivkrefter for det kreative arbeidet. Boken byr på øvelser, tips, kreative verktøy, konkrete eksempler og små historier.

Forlag Schibsted

Utgivelsesår 2002

ISBN13 9788251619592

EAN 9788251619592

• "It's not how good your are, it's how good you want to be" av Paul Arden
  • "Svingstol og andre tekster" av Dag Solstad
  • "Født sånn eller blitt sånn? - utro kvinner, sjalu menn og hvorfor oppdragelse ikke virker" av Harald Eia
  • "Ona fyr - for deg som vil lykkes sammen med andre" av Ingebrigt Steen Jensen
  • "Om å skrive - forfatteren og håndverket" av Stephen King
  • "Øyeblikkets tyranni - rask og langsom tid i informasjonssamfunnet" av Thomas Hylland Eriksen
  • "Slik talte Zarathustra - en bok for alle og ingen" av Friedrich Nietzsche
  • "Tenke, fort og langsomt" av Daniel Kahneman