Slakt

Pitch forlag 2019 Innbundet

Spenningsfylt og realistisk politikrim. Investor Erik Hoff kjemper for sin uskyld i en brutal dobbeldrapssak i Sandnes. Når politibetjentene Tom Grayston og Dagny Stokka undersøker nye tips i saken, vikles de inn i en mørk underverden av prostitusjon, overgrep og grov menneskehandel. Sannhet og tillit settes på prøve, og grensen mellom skyld og uskyld viskes ut.
Slakt er første bok i en krimserie om Tom Grayston. Han er ung og sporty, med en sterk rettferdighetssans og dyp lojalitet til familien.

Espen Skjerven (f. 1974) er utdannet jurist og jobber som dommer i Jæren tingrett. Han har tidligere jobbet i ØKOKRIM og Kripos og som forretningsadvokat. Han er født og oppvokst i Oslo, men bor i Sandnes med ektefelle og to barn. Slakt er hans debut som krimforfatter.

"Som forfatter av Slakt har jeg hatt det privilegium a. skape min egen historie og mitt eget univers, hvor hovedma.let har vært a. lage spennende underholdning. Samtidig har jeg ønsket å utfordre sjangeren noe: å bringe alvoret inn i fiksjonen. Leseren gis anledning til å stille seg følgende spørsmål: Kunne dette ha skjedd i virkeligheten, og gjør samfunnet nok for å forhindre denne typen kriminalitet?" - Espen Skjerven

Forlag Pitch forlag

Omtalt sted Sandnes