Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Innføringsbok for lærerstudenter som skal undervise på småskoletrinnet. Boka gjør greie for skriftspråket som symbolspråk, og den gir en innføring i lese- og skriveutviklingen hos barn. Forfatteren tar for seg begynneropplæringen i lesing og skriving, med vekt på 1. og 2. klassetrinn. Skriftforming er med som en naturlig del av denne opplæringen. Har register og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Skrive-lese-skrive
er en innføringsbok for lærerstudenter som skal undervise på småskoletrinnet. Boken gjør greie for skriftspråket som symbolspråk., og den gir en innføring i lese- og skriveutviklingen hos barn. Forfatteren tar for seg begynneropplæringen i lesing og skriving, med vekt på 1. og 2. klassetrinn. Skriftforming er med som en naturlig del av denne opplæringen. Stoffet er didaktisk og metodisk vinklet, og framstillingen er til dels fortellende. Gjennomgangsfiguren Sondre bidrar til å konkretisere og levendegjøre stoffet. Hvert kapittel har arbeidsoppgaver som studentene kan arbeide videre med. Det er også vist til annen litteratur som kan være relevant fordypnings- og tilleggsstoff.
Boken er skrevet med tanke på PAPS-studiet, men den kan også fungere godt som innføringslitteratur i førskole- og allmennlærerutdanningen.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2001
Format Heftet
ISBN13 9788215001517
EAN 9788215001517
Språk Bokmål
Sider 223
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket5 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket