Prosa frå ein oppvekst

Samlaget 1994 Innbundet

43 litterære strekteikningar, prega i rørsler utan fakter, av liv i smerte og latter.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 1994

Dette er eit knippe minne frå ei barndoms- og ungdomstid. Små forteljingar, eller rett og slett berre stemningsbilete. Det lengste stykket er på drygt 2 sider, det kortaste er på 2 linjer.

Oppveksten har vært i landlege omgjevnadar. Fosse er nokre år eldre enn eg sjølv er, men ikkje meir enn at eg kjenner meg godt att i skildringane. Eg-personen i boka fortel om hendingar saman med venar, familie, om å gå på dans, og om å flytte ut for å gå på skule. Stort sett heilt daglegdagse og udramatiske minne. Han fortel også om den litt skumle Asle, outsideren, langhåra, som spelar gitar og drikk seg umåteleg full. Det gjekk faktisk ei stund før eg forstod kven Asle er.

Kort og god bok. Nesten litt flyktig. Om lag som eit barndomsminne.

Nokre av tekstane er skrivne i første person, i andre handlar det om Asle. Fleire av desse korte tekstane kjem att i seinare verk, som til dømes i Septologien.

Øksa

Ein dag faren kjeftar på han, går han i vedskjulet og hentar den største øksa, han ber den inn i stova, set den frå seg attmed farens stol, og så ber han far sin om å drepe seg. Faren blir som ventande kan vere berre endå sintare.

Etter å ha gått på dans i forskjellige ungdomshus i nokre år og stort sett dansa åleine, fann eg ein gong ut, det må ha vore seint på kvelden, og einkvan må nok ha gitt meg tilstrekkeleg å drikke, at eg skulle be ei jente opp til dans.

Bøker som er lest i 2019.

• "Engel med vatn i augene" av Jon Fosse
  • "Blod. Steinen er - forteljing" av Jon Fosse