Planeten vår

slik du aldri har sett den før

av (forfatter), Vanessa Berlowitz (medforfatter), Mark Brownlow (medforfatter), Huw Cordey (medforfatter), Jonathan Keeling (medforfatter), Mark Linfield (medforfatter) og Kjersti Velsand (oversetter).

NRK 2006 Innbundet

Boken er utgitt for å ledsage fjernsynsserien Planeten vår, som ble produsert av BBC og sendt første gang i 2006. Den tar deg med på en reise gjennom naturens mangfoldige miljøer: fra mørke havdyp til vidåpne slettelandskap, fra glohet ørken til det yrende liv i regnskogene. Boken er illustrert med over 400 bilder av verdens mest storslåtte landskap, sjeldent villmarksliv, utilgjengelige steder som svært få har sett, samt av dyrs atferd som tidligere ikke er blitt festet til film. Har register.

Fem års produksjon, mer enn 2000 dager i felten, 40 fotgrafer. Dette er en praktbok for hele familien med fantastiske naturfotografier og drivende gode fortellinger, basert på BBCs TV-serie med samme navn. Serien skal sendes på NRK1 på søndagene høsten 2006 og våren 2007. Programmene og boka er en reise rundt jorda, sammenbundet av elementet vann . forutsetningen til alt liv på jord. Vinkelen skifter fra klaustrofobiske havdyp til golde ørkenlandskap, til tett jungel med voldsomt dyreliv. Leserne får en fantastisk opplevelse blandet med ny og spennende kunnskap om dyr og planter som ennå ikke er utforsket og beskrevet. Alt dokumentert av BBCs beste naturfotografer.

Forlag NRK

Utgivelsesår 2006