Ormeegget

av (forfatter) og Helge Winther-Larsen (oppleser).

Cappelen Damm 2015 Lydfil

Gå ikke glipp av Ormeegget, den etterlengtede oppfølgeren til kritikerroste Trollskallen.

Edvard Frost (15) kjeder seg som hjelpegutt på Samlerens herregård. Så en dag dukker en søkkvåt kaptein opp med et håndtegnet kart, og Samleren kaller inn sitt beste mannskap til en ny ekspedisjon. Men jakten på Midgardsormens egg blir farligere, og fører Edvard dypere, enn han hadde forestilt seg. Alexander Løkens kritikerroste debutbok, Trollskallen, ble nominert til både ARKs barnebokpris og Bokslukerprisen. Her kommer oppfølgeren, som med finurlig humor og høyt tempo tar Edvard og leseren langt til havs og enda dypere inn i den nordiske mytologien. Og så er det bare å glede seg til trilogiens spennende avslutningen!

Utgivelsesår 2015

Format Lydfil

ISBN13 9788202511272

EAN 9788202511272

Genre Fantasy

Omtalt tid 1800-tallet

Likte ikke denne like godt som den første. Ble noen litt enkle løsninger, og det kan virke som forfatteren ikke stoler helt på historien og pøser på med i overkant mye action for sikkerhets skyld. Historien om egget er spennende nok i seg selv, synes jeg. Når det er sagt, må jeg si at dette også er en skikkelig pageturner av en spenningshistorie. Liker at det tas tak i mer ukjente deler av den norrøne mytologien og Edvard er en skikkelig helt. Vil anbefale både denne og forgjengeren til spenningssøkende unger.