Pyro

Aschehoug 2013 Innbundet

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788203256431

EAN 9788203256431

Serie En Tinius-thriller (2)

Genre Thrillere

Omtalt sted Oslo

Begynner bra og med et plot det virker troverdig at en unggutt kan ha mulighet til å oppklare. Synes det tar det tar litt i overkant av, men spennende er det hele veien. Kan absolutt anbefales.

Godt skrevet ungdomskrim av kjent forfatter! Dette er andre bok om Tinius, som atter en gang løser mysterier på egen hånd. Denne gangen er det en pyroman på rømmen, og Tinius' egen fotballtrener Truls blir arrestert, mistenkt for blant annet å ha satt fyr på klubbhuset deres. Tinius er fast bestemt på at treneren er uskyldig, og begynner å snoke rundt på egen hånd. Med hjelp fra Inez, en ny venninne, klarer han å finne ut hvem som står bak.

Dette er en lettlest bok med mye driv, og egentlig ingen kjedelige stunder. Det tar til tider litt av, men ikke så mye at det blir dumt. Jeg hadde ikke lest den første boka om Tinius, men det gjorde ingenting. Et ekstra pluss var at handlingen foregår i mitt nærmiljø :)

Meget spennende fra et stykke ut i boden. Godt språk og ikke så helt usannsynlig. En liten overraskelse på slutten kom også med.

En av de beste krim bøkene jeg har lest!! Andbefales!!!!!!!!!!!!!!!

• "Skuddet" av Stein Morten Lier
  • "Espen Askeladd og Sydenkongen" av Arne Svingen