Ulvehammeren

Edvard Frosts ekspedisjoner

Cappelen Damm 2016 Innbundet

Plutselig var det som om hammeren våknet til liv under fingrene til Alma. Runeinskripsjonene på hammerhodet glødet med et blålig lys. Ulveøynene skinte spøkelsesaktig. Alma lukket øynene og bet tennene sammen, som om hun prøvde å jage bort smerten. Så løftet hun hammeren.

Kristiania 1889
Da Samleren bringer en eldgammel hammer tilbake fra Svalbard, slippes en mektig og ond kraft fri. Det blir opp til Edvard Frost (15), professor Wolf og de andre å bringe hammeren tilbake før det er for sent. Men i isødet i nord venter uhyrer verre enn noen Edvard kunne forestille seg. Og snart står hele menneskehetens skjebne på spill.

Ulvehammeren er den tredje og siste boka om Edvards Frosts ekspedisjoner. Les også kritikerroste Trollskallen og Ormeegget.

ISBN13 9788202491741

EAN 9788202491741

Genre Fantasy

Omtalt tid 1800-tallet

Veldig god serie. Norrøn mytologi gjør seg som spenningselement i skjønnlitteratur.

• "Ormeegget" av Alexander Løken
  • "Heksenatten" av Alexander Løken
  • "Sjelenes brønn" av Ørjan N. Karlsson
  • "Skyggen" av Petrus Dahlin
  • "Demonenes sang" av Chris Tvedt
  • "Dødeboka - fantasyroman" av Lars Mæhle
  • "Den hvite slavehandelen - trafficking av norske jenter 1880-1914" av Roald Rynning
  • "De døde ser deg" av Alexander Løken
  • "The ice dragon" av George R.R. Martin