Orions store verdensatlas

av (forfatter), Gabi van Emmerich (illustratør), Knut Enger (redaktør) og Nils Petter Thuesen (gjendikter).

Orion 2007 Innbundet

Verdensatlas med kart i stor skala over Norge og de nordiske land, all verdens flagg i farger, oppdaterte oversikter over flateinnhold, innbyggerantall, hovedsteder, språk og religion, samt informasjon om Jorden og planetene i solsystemet, romforskning m.m.

ORIONS STORE VERDENSATLAS Er et revidert (2007) atlas for hjem og skole og oppdatert med de nye grensene. Nytt i denne reviderte utgaven er blant annet temakart over klima, jordskjelvområder, global oppvarming, språkområder, religioner, tidssoner og vegetasjon. Oppdatert befolkningsstatistikk, landenes areal og flagg, Jorden og planetene i solsystemet og kart over stjernehimmelen. Et moderne atlas med detaljerte og oversiktlige kart over en verden i hurtig forandring. Norden har ekstra stor skala.

Forlag Orion

Utgivelsesår 2007

• "Verdenshistorien - i kart, tekst og bilder" av Jeremy Black
  • "Kulturhistoriske årstall" av Jakob Brønnum
  • "Århundrets hvem hva hvor"
  • "Engelsk blå ordbok - engelsk-norsk/norsk-engelsk" av Vibecke Haslerud Steenfeldt-Foss
  • "Nynorsk ordliste" av Alf Hellevik
  • "Fugler og soldater - noveller" av Roy Jacobsen