Ordbok for overlevelse

om å bli voksen og overleve

People Egmont 2022 Innbundet

Denne ordboken er livsviktig. Den er en overlevelsesguide, en A-Å om den vanskelige veien fra ungdom til voksen. Ingeborg Senneset deler brutalt ærlig om angst, skam, psykiske lidelser og tilhørighet. Her forteller hun om ting hun aldri før har turt å si høyt. Du får hennes usminkede, fortrolige råd.

«Ordbok for overlevelse» er en annerledes og åpen bok om å holde ut, finne sin plass og sette grenser for seg selv. Senneset er ikke frisk, men øver på å takle livet og ha det bra med seg selv. Med boken kan dere øve sammen. Dette er en alfabetisk guide til å være ung og overleve, illustrert av Christian Bloom.

Forlag People Egmont

Utgivelsesår 2022

Min egen liste over leste bøker gjennom året

• "Vår vei ut - en fortelling om spiseforstyrrelse, skam og håp" av Kari Løvendahl Mogstad
  • "Hvor er lyset om vinteren? - da Sivert valgte å avslutte livet" av Tove Irene Langsveen
  • "Tråder av tårer" av Maud Angelica Behn
  • "Du kan få det bedre - forstå mer av deg selv og relasjonene dine" av Peder Kjøs
  • "Redd deg selv først - historien om dama som ville bli hel ved" av Lene Julsen
  • "Bryt stillheten" av Monika Kørra
  • "Genderqueer - en selvbiografi" av Maia Kobabe