Om Gud

av (forfatter) og Mimi Omdahl (gjendikter).

Tiden 2004 Heftet

Forfatteren utforsker gudsbegrepets utvikling fra de eldste, urkristne sagn og overleveringer fram til i dag. Boken er for både troende og tvilende, og kan like gjerne leses av den bibelvante som av den som aldri har åpnet en bibel. Har litteraturliste.

Mangfoldig og spennende utforskning av Guds-begrepets utvikling. Jonas Gardell viser seg som en formidler av fremste merke. Om Gud er en bok for både troende og tvilende. Den kan leses av den bibelvante like gjerne som av den som aldri har åpnet en bibel. Boken er en grundig, mangfoldig og svært spennende utforskning av Guds-begrepets utvikling fra de eldste, urkristne sagn og overleveringer. Med denne boken er Jonas Gardell blitt en viktig premissleverandør i den kirkelige debatten i Sverige. Om Gud er et stykke anvendt kulturhistorie som også representerer et langt skritt i Gardells utvikling som forfatter. Her viser han seg som en formidler av fremste merke.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2004

Serie Tiden pocket

• "1814 - krig, nederlag og frihet" av Rasmus Glenthøj
  • "Kjærlighetens etymologi - en etymologisk ordbok med ord knyttet til kjærlighet" av Yann de Caprona
  • "Om Jesus" av Jonas Gardell
  • "Jomfrumark - en moderne pilegrimsferd mot sine røtter" av Peter Halldorf