Om Gud

av (forfatter) og Mimi Omdahl (gjendikter).

Tiden 2003 Innbundet

Forfatteren utforsker gudsbegrepets utvikling fra de eldste, urkristne sagn og overleveringer fram til i dag. Boken er for både troende og tvilende, og kan like gjerne leses av den bibelvante som av den som aldri har åpnet en bibel. Har litteraturliste.

Mangfoldig og spennende utforskning av Guds-begrepets utvikling fra de eldste, urkristne sagn og overleveringer. Jonas Gardell viser seg som en formidler av fremste merke. Om Gud er en bok for både troende og tvilende. Den kan leses av den bibelvante like gjerne som av den som aldri har åpnet en bibel. Boken er en grundig, mangfoldig og svært spennende utforskning av Guds-begrepets utvikling fra de eldste, urkristne sagn og overleveringer. Med denne boken er Jonas Gardell blitt en viktig premissleverandør i den kirkelige debatten i Sverige. Om Gud er et stykke anvendt kuturhistorie som også representerer et langt skritt i Gardells utvikling som forfatter. Her viser han seg som en formidler av fremste merke.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2003

• "Om Jesus" av Jonas Gardell
  • "Hva er da et menneske? - tekster til tro og tanke" av Gunnar Stålsett
  • "For et liv - historier jeg bare har fortalt mine venner" av Toralv Maurstad
  • "Nærkontakt" av Petter Mejlænder
  • "Livsglede - en huspostill" av Karsten Isachsen
  • "Dødens kjemi" av Simon Beckett
  • "Slik går nok en dag av våre liv for aldri mer å komme igjen - roman" av Jonas Gardell
  • "Eventyret og livsverket" av Thor Heyerdahl
  • "Røff guide til Bibelen" av Alf Kjetil Walgermo