Øye for øye

av (forfatter) og Anne Ryg (oppleser).

Lydbokforl. 2008 CD

Tre mennesker blir funnet drept i Oslo, med de indre organer fjernet. Det er umulig å identifisere likene, men politiet mener det dreier seg om identitetsløse flyktninger. Kriminalsjefen hevder at det sannsynligvis er nynazister som står bak, men politiførstebetjent Anne-Cathrine Volden er av en annen oppfatning. Dette er den tredje romanen med Anne-Cathrine Volden.

Tre dager, og tre mennesker blir funnet knivdrept på ulike steder i Oslo. De er alle umulig å identifisere, og man tror det dreier seg om ID-løse flyktninger. Felles for drapssakene er at indre organer er fjernet fra ofrene, samt det makabre faktum at det ved hvert av likene blir funnet en kassettspiller som spiller en lystig janitsjar-marsj på repeat. Politiførstebetjent Anka Volden og kollegaene hennes settes under press av politiledelsen: Saken må oppklares fort, fortere enn det Anka opplever som forsvarlig. Kriminalsjefen hevder hardnakket at det står nynazistiske krefter bak. Ankas mistanker går i en annen retning, og i sin blinde iver havner hun på kant med sin egen ledelse.

Forlag Lydbokforl.

Utgivelsesår 2008

Format CD

Genre Thriller Politi og detektiver Krim

Personlig ville hun helst bende ham over pidestallen han sto på og kjøre et juletre opp i baken på ham

Hun motsto fristelsen til å spørre hvor han hadde gjort av nøttene sine

Et ballespark er mye bedre enn en langfinger, tenkte Anka fornøyd

Dette er bøker jeg av hele mitt hjerte gledelig hadde satt fyr på i all offentlighet. Det er ikke mye ved bøker som klarer å få fram sinne hos meg, men disse bøkene gjør det...

Oversikt over alt jeg har lest i 2009

• "Haukene" av Stein Morten Lier