Øya synker sakte

Vigmostad Bjørke 2021 Innbundet

Henny må forlate mamma og storbyen og ? ytte til tante Liv i havgapet. Klimakrisen har tru?et verden med full styrke, og det lille samfunnet jobber hardt for å hindre at øya skal synke i havet. Månedlige veiinger av øyboerne avgjør om de må selge en kommode på Finn eller slakte en ku. Henny trekkes mot Johannes, den eneste interessante på øya. Faren hans er klimaforsker og presser øya inn i det strenge regimet. Men hvilken hemmelighet er det Johannes skjuler? Er det mulig å falle for noen når alt handler om å overleve neste storm? Og hvor langt kan man gå i klimakampen for å redde sin egen verden? Øya synker sakte er en tankevekkende roman om ekstreme løsninger og sterke følelser - om å leve på en øy som synker mens kjærligheten vokser.

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241955587

EAN 9788241955587

Genre Dystopier

Flere hovedpersoner i samme handling gjør at denne for meg gir overfladiske og lite engasjerende personer. Handlingen engasjerte heller ikke.

• "Ord som slutter på skap" av Sanne Mathiassen
  • "Drømmeprinsen" av Anne Gunn Halvorsen