My friend Jesus Christ

2011 Heftet

Etter å ha mistet moren, popikonet Grith Okholm, har Nikolajs liv vært en negativ spiral av vold og selvdestruksjon. I ti år forsøker storesøsteren hans forgjeves å beskytte ham mot hans eget selvhat, men Nikolaj banker, slår og smadrer alt og alle på sin vei, inntil en mann med skjegg og sandaler dukker opp en lørdag kveld. Han forsøker å få Nikolaj til å bli et bedre menneske. Dette blir starten på en erkjennelsesreise fylt med kjærlighet, sex, vold, popmusikk og Jesus Kristus.

When Nick is 13, he loses his parents in a car-crash. His sister, seven years his elder, is left to look after him. As he grows up, she longs to lose this brotherly millstone around her neck, but he cannot bear the thought of losing her protection. So Nick goes to extremes to retain her care and attention, putting himself, his girlfriend and others in harm's way, striking up with a gang, and administering violence to order. One day he goes so far that suicide attempt breeds suicide attempt. On the other side of tragedy, he returns to his flat to find an intruder on his sofa - a biker who proves immune to Nick's menace. The biker convinces Nick, first, that he is Jesus Christ, and, second, that he must now take charge of Nick's life. Nick is moved to return to his home village, where he sets about reconstructing himself, and doing penance for his failures. He even finds love anew. But does he know what to do with it? And has he really learned anything from his sister or from his miraculous new mentor - ?

Omtalt sted København

Jeg tar et par øl til med Jesus, og vi snakker om løst og fast.

• "Hvis en reisende en vinternatt" av Italo Calvino
  • "Rettsstridig forføyning - en roman om kjærlighet" av Lena Andersson
  • "Jeg skal vise dere frykten - roman" av Nikolaj Frobenius
  • "Tonje Glimmerdal" av Maria Parr
  • "En dag" av David Nicholls
  • "Vente, blinke - eit perfekt bilete av eit personleg indre" av Gunnhild Øyehaug
  • "Siste natt i Twisted River" av John Irving