Mjau!

18 gode kattehistorier for kattemennesker

av (redaktør) og Iben Sandemose (illustratør).

Gyldendal 2000 Innbundet

Her er 18 noveller hvor katter i alle størrelser og varianter spiller hovedrollen. Historiene sier mye om kattene, og i enkelte tilfeller vel så mye om deres eiere. Samlingen inneholder dessuten innlagte pusepauser med dikt, anekdoter, visdomsord og illustrasjoner. For ikke å glemme et helt nyskrevet kattepreludium av Tor Åge Bringsværd.

Boken for deg som er glad i katter - og i å lese om dem. Mjau! inneholder 18 utmerkede kattehistorier som sier mye om kattene, og i enkelte tilfeller vel så mye om deres eiere: menneskene. Samlingen inneholder dessuten innlagte «pusepauser» med artige dikt, anekdoter, visdomsord . og illustrasjoner av Iben Sandemose. For ikke å glemme et helt nyskrevet «pusepreludium» av Tor Åge Bringsværd.

Utgivelsesår 2000

ISBN13 9788205275591

EAN 9788205275591

Språk Bokmål Nynorsk

Jeg er så glad i katter at alle kattehistorier ender på terningkast 6.

Dette er begynnelsen på en liste; noen av bøkene er lest, noen skal leses mens andre er jeg nysgjerrig på.

• "Kvinner for sin katt - femten kvinner og kattene deres" av Mia Kolbjørnsen
  • "Et Columbi egg og andre uttrykk - bruk, bakgrunn, betydning" av Kjell Ivar Vannebo
  • "Full storm - naturkatastrofer og ekstremvær i Norge" av Olav Viksmo-Slettan
  • "Kunsten å overtale en katt - retorikk for menneske- og katteelskere" av Jay Heinrichs
  • "Med ørene på stilk - språklige gleder og gremmelser" av Finn-Erik Vinje
  • "På sporet av deg selv - håndbok i slektsforskning" av Tore Strømøy
  • "Byen vest for loven - ukultur, maktspill og udugelighet i Bergen" av Ola Thune
  • "Stille natt - historiene bak julesongane våre" av Oddgeir Bruaset
  • "Pass opp! - her kommer Gud og hun er en katt" av Unni Lindell
  • "Katta i sekken - og andre uttrykk" av Kjell Ivar Vannebo
  • "Vov - hunden i eventyr, myter og folketro fra hele verden" av Tor Åge Bringsværd
  • "Marshmallowtesten - nøkkelen til viljestyrke" av Walter Mischel