Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken presenterer grunnleggende teoretiske perspektiver innen medievitenskap, sammen med konkrete eksempler og analyser. Med utgangspunkt i den enkeltes relasjon til massemediene, presenteres medievitenskapens sentrale områder: identitet, påvirkning, sosiale forskjeller, semiotikk, hermeneutikk, retorikk m.m. Har litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Boken presenterer grunnleggende teoretiske perspektiver innen medievitenskap, sammen med konkrete eksempler og analyser. Med utgangspunkt i den enkeltes relasjon til massemediene, presenteres medievitenskapens sentrale områder: identitet, påvirkning, sosiale forskjeller, semiotikk, hermeneutikk, retorikk m.m. Har litteraturliste og stikkordregister.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1999
Format Heftet
ISBN13 9788200427100
EAN 9788200427100
Språk Bokmål
Sider 332
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!