Mannen

menneskets beste venn

av (forfatter) og Karine Haaland (illustratør).

Kagge 2011 Innbundet

Boka inneholder humoristiske råd og tips til den som allerede har en mann eller har tenkt å skaffe seg en.

Mannen går på to som oss, men er dekket av hår over hele kroppen. Dette er en bok for deg som allerede har en mann eller har tenkt å skaffe deg en. I boka lærer du å forstå mannen og hvordan han tenker. Du finner også mange nyttige råd og tips om kosthold, aktiviteter og hvordan du kan gjøre mannen din til en lykkelig mann!

Forlag Kagge

Genre Humor

De fleste forskere er i dag enige om at mannen utviklet seg parallellt med mennesket. Frem til slutten av 1800-tallet var det vanlig å hevde at mannen nedstammet direkte fra apene, mens mennesket var skapt av Gud.

Senere funn av benrester og primitive redskaper har imidlertid vist at denne teorien ikke holder vann. Den rådende oppfatning i dagens forskningsmiljøer er at menneskene utviklet seg fra apene, og mannen nedstammer fra et helt annet dyr.

Den første natten vil mannen sikkert sove i sengen din. Dersom du har tenkt til å la den få fortsette med det, bør du la den få lov til det allerede første natten.

• "Dei tjene' jo ingenting på det - historier fra bibliotekenes (vid)underlige verden" av Svein Bendik Hansen
  • "Våre venner menneskene" av Karine Haaland
  • "Jeg elsker deg" av Hilde Hagerup
  • "Streng, men urettferdig" av Karine Haaland
  • "Det hjelper ikke å blunke" av Lene Ask
  • "Vampyr! - blodsugende lik i litteratur og tradisjon" av Arnfinn Pettersen
  • "Eleanor & Park" av Rainbow Rowell
  • "Brown cheese please - Norway inside out from the outside in" av Jenny K. Blake
  • "Kylling med svisker" av Marjane Satrapi
  • "Tegnehanne" av Tegnehanne