Lilletrollet

av (forfatter) og Ingerlise Karlsen Kongsgaard (illustratør).

Cappelen Damm 2012 Innbundet

Alle vet at et troll ikke tåler å se sol, for da sprekker det og blir til stein. I skogen der Lilletrollet bor er skogen full av mosegrodde steiner som ligner på forfedrene hans. En dag skjer det noe farlig - Lilletrollet må redde en av sine venner som er i nød. Og ute skinner solen.

Boken er skrevet av Tor Åge Bringsværd og er illustrert av Ingerlise Karlsen Kongsgaard. Den er oversatt til syv språk.

ISBN13 9788202381677

EAN 9788202381677

I denne illustrerte boken rettet mot barn møter vi Lilletrollet. Mange mennesker er redde for troll, men troll er som folk flest: noen er snille og andre er slemme. Lilletrollet er et lite troll, som dog er snill. Han snakker med foreldrene sine om sola, og spør hvorfor trollene sprekker og blir til stein hvis sola skinner på dem. Han spør nabotroll om det samme og dyrene som han møter…
Bokhandelkunder, vennligst ta kontakt med Brødrene Flaarønning, tel. 72 85 70 00, www.flaaronning.no
Kilde: http://www.cappelendamm.no/main/katalog.aspx?f=11981&isbn=9788202381677

• "Klatremus og de andre dyrene i Hakkebakkeskogen" av Thorbjørn Egner