Lekre masker og lekne sting

av (forfatter) og Anne Helene Gjelstad (illustratør).

Gyldendal 2013 Innbundet

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788205431379

EAN 9788205431379

Jeg har trillet terning og satt favorittstempel på denne- helt uten å ha testet oppskriftene. Likevel: jeg har aldri sett en mer fristende håndarbeidsbok, og hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg kalt den verdens beste kokebok- den er så full av fristelser at jeg får vann i munnen bare av å bla i den!
Noen av oppskriftene er inspirert av gamle mønstre, som fana-kofta og åttebladrosa, andre er helt nye og skikkelig spreke, både når det gjelder farger, fargekombinasjoner, snitt og fasong. Hva mer kan man ønske seg?
Det er i hvertfall helt sikkert at strikking og hekling ikke er forbeholdt bestemødre!
(Garn skal kjøpes i mårra- og da kan man allerede håpe at de første maskene er på pinnen i løpet av kvelden!)

Nydelig og inspirerende bok. Mest for den litt avanserte strikker og som har tålmodighet til å strikke på tynne pinner med intrikate mønster. Mye lekkert som skal strikkes her ja .

Nydelig! En vakker miks mellom gammelt og nytt, tradisjon og inovasjon. Jeg elsker stilen.

• "Strikk fra Setesdal - tradisjon med ny vri" av Arne Nerjordet
  • "Håndarbeid fra hagen" av Arne Nerjordet
  • "Norsk småstrikk" av Karen Marie Vinje
  • "Marius strikkebok - klassikere, historier og nye oppskrifter" av Arve Juritzen
  • "Sokker - strikking hele året" av Bitta Mikkelborg
  • "Strikk - 250 mønstre" av Maria Parry-Jones
  • "Klassiske mønstre - fra tradisjonsrike klassikere til moderne design" av Karen Marie Vinje
  • "Inni er vi alltid unge - aldringsmeditasjoner" av Sissel Gran
  • "Men du ser ikke syk ut" av Ragnhild Holmås