Langhelgen

av (forfatter) og Kjell Jørgen Holbye (oversetter).

Gyldendal 2013 Innbundet

Tre dager ved havet kan bli ditt livs ferie.

Claire Marlowe eier og driver Villa Havblikk, et sjarmerende minihotell i Cornwall, sammen med den karismatiske kjøkkensjefen Luca. Hun er kontrollfriken som sørger for at alt går på skinner - helt til ungdomskjæresten Nick sjekker inn og snur Claires verden på hodet.
De øvrige gjestene drar også på mye bagasje: Her er paret som prøver å glemme en familietragedie, mannen som må betale dyrt for et sidesprang for mange år siden - og en ung kvinne som håper at Cornwall-kysten kan avsløre hvor hun egentlig kommer fra.
Langhelgen er som et kammerspill, der kjærlighetsaffærer, hemmeligheter, løgner og skandaler utspiller seg etter tur, alt sammen i løpet av en lang varm helg i og rundt hotellet. Det er en bok som vil få deg til å tenke på blått hav, strender og måkeskrik - og til å lure på om det ennå er tid til å bestille en helg ved sjøen før sola forsvinner.
«Super underholdning ved strandkanten!» KK
«Boka ble nominert til årets kjærlighetsroman i England, og burde være en sikker vinner en varm og solfylt sommerdag. Om den en gang kommer ...» Dagbladet

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788205447417

EAN 9788205447417

Omtalt sted England

Jeg måtte se etter om det virkelig var Gyldendal som hadde gitt ut denne boka. Dårlig språk som "hun brekte seg" "jeg må seg" osv.Vet ikke om det er oversetter som har gjort en dårlig jobb, men han/hun er jo prisgitt originalmanuskript. Eller Google translate?

Det står bak på boka: Det er en bok som vil få deg til å tenke på blått hav, strender og måkeskrik. Vel, jeg tenkte ikke på det i det hele tatt da jeg leste denne boka. Den var dårlig, rett og slett flau.

Jeg har laget en liten liste over sommerbøker. Hvis du har tips til flere romaner så fører jeg det opp her.

Anbefalinger jeg fikk etter å ha spurt på "Hva leser du nå?"-gruppa :)

• "Kunsten å holde seg flytende - roman" av Libby Page
  • "Havsang - roman" av Anne Østby