Jenta fra Toscana

av (forfatter) og Svein Svarverud (oversetter).

Bastion 2019 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp eller selg boka hos Bookis!

I 1944 krasjlander den britiske bombeflypiloten Hugo Langley i det tyskokkuperte Toscana. Han finner tilflukt i et ødelagt kloster og etter hvert i armene til vakre Sofia Bartoli. Men kjærligheten som blomstrer mellom dem tar snart en brå slutt. Nesten 30 år senere har Hugos datter Joanna returnert til England for å arrangere sin fars begravelse. Blant hans etterlevninger finner Joanna et uåpnet brev adressert til Sofia. I brevet finnes det en oppsiktsvekkende betroelse. Joanna bestemmer seg raskt for å reise til Toscana for å kunne forsone seg med sin fars fortid. Der erfarer hun erfarer at noen vil tie fortiden ihjel, men Sofia har kommet for langt til å kunne slippe sin fars hemmeligheter nå.

Bestselgende Rhys Bowen har med Jenta fra Toscana skrevet en medrivende og vakker roman fra Italia, med en avslutning som tar pusten fra leseren.

Forlag Bastion

ISBN13 9788283132069