Kvinner som hater kvinner

min kamp mot nettrollene

Panta 2019 Innbundet

Den sjokkerende sannheten. Anne Briths historie begynner med at hun som alenemamma tar sjansen og satser for fullt på å bli en vellykket bakeblogger. Snart klatrer hun på blogglisten og trer inn i rampelyset. Drømmen om å kunne leve av bakingen har blitt til virkelighet. Men bak den sprudlende fasaden kjemper hun en ensom kamp mot ansiktsløse motstandere. Det som begynner i kommentarfeltene på bloggen, ender med å true hele hennes familie, karriere og alt hun har bygget opp. Boken avslører hvordan bedrifter og myndighetspersoner kan misbruke sin makt, og ikke minst hvor intenst kvinner kan hate andre kvinner.
Det blir snart tydelig at de anonyme fiendene ikke vil gi seg før de har ødelagt henne. «Kvinner som hater kvinner» gir et rystende innblikk i hvordan hets og hat sprer seg og får store konsekvenser. Dette er en historie om å nå bunnen, for så å reise seg igjen og forsvare seg selv og dem man er glad i.

I denne sterke boken forteller Anne Brith om sin kamp mot nettrollene - og gir råd om hvordan vi alle kan være med på å bekjempe et stadig økende samfunnsproblem.

Forlag Panta

Genre Biografisk litteratur

Omtalt person Anne Brith Davidsen

En rystende sterk og viktig bok om å oppleve netthets, nettmobbing og drapstrusler.

• "Bare Anna" av Anna Rasmussen
  • "Erlend Elias - fra Tysfjord til Tigerstaden" av Erlend Elias
  • "Memento mori - husk, du skal dø - 6 kvinner, 6 historier" av Mette Randem
  • "Alt du ikke ser - livet med Joachim" av Ellen Arnstad
  • "På sporet av deg selv - håndbok i slektsforskning" av Tore Strømøy
  • "30 dager i april 2020" av Linn Skåber
  • "Min instastory - den usedvanlig korte reisen fra middelmådig, tone" av Mads André Hansen
  • "Vendela - alt jeg ikke har fortalt" av Vendela Kirsebom
  • "Mannual - det jeg og andre menn tenker, men ikke sier" av Adam Schjølberg
  • "Musikk og hjernen - om musikkens magiske kraft og fantastiske virkning på hjernen" av Are Brean
  • "Skal vi velge livet" av Kai Zahl
  • "#branok" av Kristin Gjelsvik