Enkemannsstøt

om å miste den man elsker og finne nytt håp

Kagge 2016 Innbundet

Hva skjer når du mister den du er mest glad i?

«Først spastisk gråt. Så ro. I den roen som kom følte jeg intuitivt at jeg ville komme til å takle det å bli enkemann bedre enn jeg fryktet, allerede første dag. I det å ha grått meg tom lå det en kime til håp. Jeg følte meg litt lettet akkurat da, renset, og med faktisk litt god samvittighet over å ha vært ærlig mot kroppen og latt den få gi etter for det som ville ut. Jeg kjente meg litt klarere i hodet og kunne i et håpefullt glimt forestille meg selv i en potensiell fremtid.»

Denne boka handler om et år i sorg. Men også om glede og håp. Om det å tape det aller kjæreste man har. Og om veien videre. Jon Andreas Håtun har skrevet en ærlig bok om det første året som enkemann.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2016

Omtalt person Jon Andreas Håtun

Bøker som jeg har lest i år

• "Fordi jeg er gammel nok" av Gunnhild Corwin
  • "Jeg skal følge deg helt frem - om å miste den man elsker" av Ingvild Hurlimann-Lindseth
  • "Alt du ikke ser - livet med Joachim" av Ellen Arnstad
  • "Fattig student" av Karen Elene Thorsen
  • "Et langsomt farvel - årene med pappas demens - tvil, sorg og kjærlighet" av Helene Sandvig
  • "Kampen for livet - kreft, håp og kjærlighet" av Anniken Golf Rokseth
  • "Hei, jeg heter Lars - en alkoholikers dobbeltliv" av Lars Kittilsen
  • "Anja + Gro - kunsten å få barn" av Anja Hammerseng-Edin
  • "Min fetter Ola og meg - livet og døden og alt det i mellom" av Arne Schrøder Kvalvik
  • "Tvang og tvil - en innsideberetning fra norsk psykiatri" av Marianne Mjaaland
  • "Og det var kjærlighet" av Marit Trønnes
  • "En bønn for de bortførte" av Jennifer Clement