Kråken, eller Den urovekkende og besettende sannheten om tragedien på Skrinnøya, Myrvangfolkets forbannelse og de blodige konsekvenser dette skulle få for vestens historie

en konspirasjonsroman

Gyldendal 2016 Innbundet

"Jeg ville bygge et palass i hans sinn. Jeg skulle ha drept ham mens jeg hadde sjansen."

Alle husker tragedien på Skrinnøya. Den var ikke kun den verste krigshendelsen på norsk jord under den tyske okkupasjonen, den utgjorde et av de styggeste overgrep tyskerne begikk under hele den andre verdenskrig..Men frem til nå er det nesten ingen som har kjent til det svært dramatiske forløpet denne tragedien satte i gang, en rekke hendelser som virker nesten utrolige og som har fått store konsekvenser for vestens historie og politiske utvikling. I 2013 ble den unge journalisten Johan Jensen skutt og drept. Hans etterlatte memoarer danner utgangspunktet for den besettende historien om en av Norgeshistoriens farligste menn, ukjent for de aller fleste, men fryktet blant de som kom i berøring med ham. Historien kjenner ham bare som Kråken.

ISBN13 9788205494114

EAN 9788205494114

Omtalt sted Troms

• "Amundsen - en roman" av Espen Ytreberg
  • "Drømmer fra Texaco - roman" av Cathrine Evelid
  • "Piken i graven" av Julia Heaberlin
  • "Den hvite veien" av John Connolly
  • "Knut Alvssons krig - ridderen som ville erobre Norge" av Øystein Hellesøe Brekke
  • "Under udalatrærne" av Chinelo Okparanta
  • "Skrik under vann" av Jeanette Øbro Gerlow
  • "Tilfellet Blumenfeld - thriller" av Espen Holm
  • "Moses - roman" av Einar O. Risa