Jug!

Gyldendal 2009 Innbundet

Livet til Annika er snudd på hodet. Før var det bare moren og henne. Men nå har moren fått seg kjæreste. Han heter Fredrik, og har fin jobb, masse penger, landsted ved sjøen og en ufordragelig datter. Plutselig begynner moren å kle seg som en kjerring, være oppvartende husmor og le den dumme latteren som Annika vet ikke er ekte. Alt sammen er jug, og noe må gjøres. Annika setter dermed i gang et farlig spill. Men har hun full kontroll over det hun driver med? Og hvem er egentlig den største løgneren? Dette er den første boka om Annika.

Annika synes alle juger -- og da kan vel hun også gjøre det? Deilig morsom bok om livet like før puberteten. Annikas liv er snudd på hodet. Nå har mamma fått kjæreste. Fredrik har fin jobb, masse penger, landsted ved sjøen og en ufordragelig datter. Og mamma begynner plutselig å kle seg som en kjerring, være oppvartende husmor og le denne dumme latteren som Annika vet ikke er ekte. Hun bryr seg mer om Erle og Fredrik enn om henne, og prøver å late som om hun er en annen enn den hun er. Det er jug alt sammen. Annika må gjøre noe ... Heidi Linde kan skrive om unge jenter og om følelsene, forvirringen og gledene og sorgene som få andre. Det har hun vist i suksessromanene for voksne; «Under bordet» og «Juggel», og ikke minst idebutboken «Myggstikk».

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788205389281

EAN 9788205389281

Serie 10:12 ønskereprise

Her er noen bøker for de som ikke helt er ungdom enda, men heller ikke barn. Dette er bøker jeg likte godt da jeg var på den aldren, og jeg vil anbefale dem for jenter i rundt 10 til 12 års alderen. Alle er skjønnlitterære bøker, og etter min smak, veldig kjekke å lese. Et par av dem er første bok i en serie, og jeg anbefaler å lese hele serien! Noen av bøkene er kanskje for gutter også, men det er litt vanskelig for meg å si siden jeg selv er jente. Bør leses!

• "Sug" av Heidi Linde
  • "Hvis du elsker meg" av Anneli Klepp