Jenta

av (forfatter) og Øystein Vidnes (gjendikter).

Skald 2013 Innbundet

Kjøp bøker hos haugenbok.no

STERKT OG SKJØRT OM Å LEITE ETTER OG OM Å MISTE SEG SJØLV
I Angelika Klüssendorfs kritikarroste oppvekstroman frå DDR møter vi ei namnlaus tenåringsjente. Ho er tøff og den raskaste i klassa i langdistanse. Jenta elskar bøker, kan fortelje historier og får dei andre til å le. Ho er forelska i ein eldre gut, akkurat som dei andre jentene.
Men jenta veks opp i ein familie i oppløysing. Mora orkar ikkje å vere mor, og den alkoholiserte faren er fråverande. Broren er for liten til å gi opp håpet om at ein dag skal alt bli betre. Jenta prøver å rømme frå det som omgir henne: familien sitt tyranni, dei systemtru lærarane, den autoritære staten.
I forfattaren Angelika Klüssendorfs litteratur møtest ytterpunkta, det sterke treff det svake, det støyande det stille. Jenta er skjør og samstundes brutal, historisk og aktuell.
Den norske utgjevinga er støtta av Goethe institutt.

Nominert til Deutscher Buchpreis 2011.
«Ein av dei mest radikale og rørande oppvekstromanane i det tyske språket. Ingen tvil: Jenta til Angelika Klüssendorf er ei heltinne for vår tid.»
ALEXANDER CAMMAN, Die Zeit

Forlag Skald

Utgivelsesår 2013

Omtalt tid 1980-1989 1970-1979

Omtalt sted Tyskland

Språk Nynorsk

Huset er frå tjuetalet og står så åleine i landskapet at det ser ut som det har ramla ned frå himmelen.

Korleis kan ho elske eit heilt land, spør ho seg, når ho ikkje eingong kan elske sin eigen familie, og kvifor heiter det fedreland; om faren hennar skulle styre noko land, ville det gå rett i dass.

Til jubileet for murens fall- romaner med handling fra DDR

Dessverre er ikke alle tilgjengelig på norsk

• "April" av Angelika Klüssendorf
  • "Prinsessen på bordet! - en rapsodi" av Agnar Mykle