Istvillingene

av (forfatter) og Bodil Engen (oversetter).

Font 2015 Innbundet

Forlag Font

Utgivelsesår 2015

Genre Psykologiske thrillere

Omtalt sted Hebridene

Jeg er enegget tvilling selv, så jeg kjøpte ikke helt det grunnleggende historien handler om, at de ikke kan skille mellom tvillingene og har gravlagt feil tvilling. Ellers en grei bok med mystisk og mørk stemning.

Vakker, spennende, godt driv !

Denne thrilleren var til tider veldig skremmende og det gjør det til en god thriller for meg. Fordi jeg ikke er særlig lettskremt. Men det irriterte meg nok litt at det tok så lang tid før det ble skikkelig skummelt. Romanen handler mye om foreldrene og deres skranglete ekteskap. Konen har vært utro og mannen drikker og de snakker egentlig ikke noe særlig sammen. De ulike kapitlene varierer mellom å se tingene fra konen og mannens ståsted. Og noe av det som er mest skremmende er hvor utrolig sint mannen er på konen og hva han drømmer om å gjøre med henne. Så en fin bok til mørke høstkvelder når du ønsker å bli litt skremt.

Angus og Sarah har mistet den ene tvillingdatteren i en tragisk ulykke. De bestemmer seg for å flytte fra London til en øy i Hebridene, der Angus har tilbrakt alle somrene i barndommen. De håper å legge alt det vonde bak seg, men alt endrer seg da den gjenlevende datteren påstår at de har gravlagt feil tvilling...
Mørk, dyster, forvirrende og spennende.

— våre kjæres død er så mye verre enn vår egen død, og ja, all kjærlighet er en form for selvmord, du ødelegger deg selv, du oppgir deg selv, du dreper noe i deg selv med viten og vilje hvis du virkelig elsker.

• "Like før jeg døde" av S.K. Tremayne
  • "Du slipper aldri unna" av Chevy Stevens