Isberg

Aschehoug 2012 Innbundet

Eit veldig snøras knuser eit grønt hus. Ekteparet som ligg og søv i huset, dør i ulykka. I kjellaren ligg ein ung gut. Innestengt av den kalde snøen. Han hører huset skrika. Då raset er over, er han åleine. Gjennom nøye utvalde scener følgjer vi livet hans etter den skjelsettande hendinga. Det går eit ras gjennom denne boka som er ei rystande og kraftfull fortelling om tap, einsemd og vold. Eit urovekkande blikk inn i eit skadd sinn.

Utgivelsesår 2012

ISBN13 9788203352409

EAN 9788203352409

Språk Nynorsk

Ubehag er vel ordet som passer på følelsen jeg fikk av å lese denne lille romanen. Jeg ser alltid fram til en ny bok av Seljestad, og denne var ganske annerledes enn hans tidligere, synes jeg.
Mørkere, uten humor denne gang. En genreblanding av poesi og prosa. Det er sterke krefter han berører. Hovedhandlingen er om en gutt som mister hele sin familie i et ras eller skred, og hans vei videre etter denne hendelsen. Synsvinkelen er guttens og innimellom selve den mektige naturen - isberget eller snøskavlen som brister og ødelegger alt som kommer i dens vei. Naturens ødeleggende krefter gjenspeiles i den fortvilelse og den råskap som ødelegger gutten etterhvert. Boka er godt skrevet, men for meg ble det for mye smerte forbundet med å lese den. Men jeg liker godt Seljestads språk.

Eg er litt ambivalent til denne boka.
Eg likar Seljestad sitt språk veldig godt. Eg syns og at det fungerer godt med dei to synsvinklane og blandinga av poesi og prosa. Isberget sin synsvinkel blir på denne måten like malande og uimotståeleg som snøraset sjølv er.
Eg slit meir med guten sin synsvinkel. Det blir så raskt veldig ubehageleg å lese, og sympatien min for ein som er blitt så hardt ramma varer ikkje særleg lenge.
Som leser av skjønnlitteratur så er eg ganske opptatt av at eg skal tru på forteljinga. Premissen kan vere så usannsynleg den vil, men den interne truverda må vere der. I denne boka dukkar det ganske raskt opp ei sexscene som eg ikkje klarar å tru på i den “verda” denne forteljinga finn stad i. Det blei litt “å, vi må ha med litt sex, og kor skal vi gjere av den…”, og det blir dermed øyeleggande for mitt inntrykk av resten av boka.
Elles så syns at dette er ei god bok med virkemiddel som fungerer godt til tross for at den ikkje passar min litterære smak så veldig godt.

Oppdateres fortløpende

• "Storspring - fabrikkdikt" av Lars Ove Seljestad