Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
En god spesialpedagog må i møte med eleven kunne balansere mellom alminneliggjøring og spesialist-perspektivet. Det kreves kunnskaper om funksjonshemningen for å vite når det er til hjelp å stille normale forventninger. Denne boka gir grunnleggende kunnskaper om ulike typer funksjonshemninger. Kapitlene er skrevet av noen av landets beste fagfolk på sine områder, og de er utformet etter en felles disposisjon: definisjon, forekomst, årsaksforhold, teori, kartlegging og tiltak. Boka er beregnet på lærerstudenter og spesialpedagogikk, 1. avd.
Omtale fra forlaget
En god spesialpedagog må i møte med eleven kunne balansere mellom alminneliggjøring og spesialist-perspektivet. Det kreves kunnskaper om funksjonshemningen for å vite når det er til hjelp å stille normale forventninger. Denne boka gir grunnleggende kunnskaper om ulike typer funksjonshemninger. Kapitlene er skrevet av noen av landets beste fagfolk på sine områder, og de er utformet etter en felles disposisjon: definisjon, forekomst, årsaksforhold, teori, kartlegging og tiltak. Boka er beregnet på lærerstudenter og spesialpedagogikk, 1. avd.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1991
Format Innbundet
ISBN13 9788200211068
EAN 9788200211068
Serie Spesialpedagogikk (12)
Språk Bokmål
Sider 311
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket